Може ли това да е последният пирон в ковчега на традиционната телевизия?
Тази седмица YouTube пусна нов набор от телевизионни предавания в приложението си, които потребителите ще могат да гледат безплатно, с реклами, като прави още една крачка напред в територията на телевизията.
Телевизионни предавания в YouTube
Както е обяснено от YouTube:
„YouTube е в челните редици на преминаването на потребителите към CTV гледаемост като най-добрата поддържана от реклами стрийминг платформа със съдържанието, което хората харесват, и творците, които обичат. Сега американските зрители за първи път ще могат да гледат пълни сезони на телевизионни предавания в YouTube безплатно, с реклами. Сега можете да стриймвате поточно близо 4000 епизода от любимите си телевизионни предавания, включително Hell’s Kitchen, Andromeda, Heartland и други.”
От България е веротно да ви е необходима VPN услуга за целта.
4000 епизода са много, докато YouTube също казва, че над 1500 филма от Disney, Warner Bros., Paramount Pictures и други също са налични в приложението.
YouTube, разбира се, предлага телевизионни предавания и филми от известно време, но сега потребителите ще могат да се насладят на огромен набор от предавания, по всяко време, безплатно, стига да могат да понесат няколко реклами в съответните кратки паузи.
Вероятно ще има по-малко реклами, отколкото бихте видели по традиционната телевизия – и с толкова много предлагани опции, можете да си представите, че това ще бъде много харесвано предложение.
Всъщност, според YouTube, милиони потребители вече гледат съдържание в YouTube на домашните си телевизори, като Nielsen потвърди, че над 135 милиона души са гледали съдържание в YouTube на своите телевизионни екрани през декември 2021 г.
Онлайн гледане на телевизия сега е най-бързо растящата категория за използване на YouTube. За много по-млади потребители, които винаги са предпочитали YouTube, сега се превърна в опцията за гледане по подразбиране, като традиционните телевизионни канали и звезди до момента трудно са успявали да привлекат техния интерес.
Това също е промяна в поведението при потребление на видео. По настоящем зрителите са свикнали да могат да прескачат напред, ако искат, и да превключат към нещо друго, което влияе на стиловете на модерните предавания и подхода при тяхното създаване, в съответствие с променящите се нагласи на потребителите.
Тъй като всяка от тези тенденции се налага, това допълнително засилва статута на YouTube като най-добрата платформа за гледане. Модерният начин за гледане на телевизионни сериали, “по всяко време“, е в съответствие с тази промяна и отново без съмнение ще се окаже популярна опция.
Това също така значително ще добави към рекламния инвентар на YouTube, предоставяйки нови възможности на марките да достигнат до зрителите в приложението с кампании, подобни на телевизия, на много по-достъпна цена и с много повече опции за насочване.
В момента гледането на телевизия все още е сравнително силно, като данните от eMarketer (публикувани миналия юни) показват, че традиционното гледане на телевизия остава с голям дял на прекарано медийно време в относително изражение.
Въпреки че потреблението на мобилни устройства очевидно нараства. Друго проучване, проведено от Асоциацията на потребителските технологии (САЩ) по-рано тази година, установи, че потребителите в САЩ сега прекарват почти толкова време за поточно видео в социални платформи, колкото гледат традиционна телевизия, докато времето за гледане на телевизия като цяло има ясен и стабилен спад.