Създайте перфектната търговска презентация
Всички сме виждали ужасни слайдове, пълни с дребен текст, размазани графики и безсмислен бизнес жаргон.
Ужас…. Още една търговска презентация, която ви действа приспивно…
Казано просто – когато презентирате, реакциите на вашата аудитория зависят от вашата визуална презентация и думите, излизащи от устата ви.
Една грозна или объркваща група от слайдове ще ви направи да изглеждате неопитни, аматьори и непрофесионални.
Пример за лош презентационен слайд.
За наше всеобщо щастие, презентационните умения са нещо, което всеки може да овладее, дори да смятате, че не сте родени за оратори.
Въпросът е как да създадем перфектната търговска презентация и да я представим по един ненатрапчив, но увлекателен и интригуващ начин.
Преди да започнете – напишете си домашното
Важно е да познавате потенциалния си клиент, преди да ги срещнете и да представите продукта си. Те очакват да ги изненадате с персонализирано предложение, 100% адаптирано към техните нужди, включително да вземете под внимание техните опасения.
Ако предварително анализирате компанията на клиента си, ще можете да комуникирате с тях много по-добре и въпросите ви ще бъдат много по-уместни. Приложете това към вашата търговска презентация и тя ще стане по-подходяща, уникална и привлекателна за тях.
Бързи съвети относно дизайна на вашата търговска презентация
- Повече качество и по-малко специални ефекти – дори да сте корифей на дизайна избягвайте прекалено украсените слайдове, заложете на опростени и изчистени слайдове, за да привлечете вниманието към най-важното
- Наблегнете на визуалните обобщения, а не на отегчителните таблици или данни
- Заложете на иновациите: използвайте документи от облака, за да дадете светкавични отговори на въпросите на вашите проспекти
- Можете да изпратите вашата търговска презентация по имейл на вашите събеседници или клиенти, докато говорите по нея
- Не забравяйте, че хартиените документи принадлежат към миналия век
- Включете демонстрация на продукта ви или дайте конкретни примери за успех с вашите продукти, на други ваши клиенти
- Бъдете конкретни и не разтегляйте темите, водете си бележки относно коментарите на проспекта ви
- Презентирайте с отношение – продажбите зависят от това как ще напаснете комуникацията си с клиента, а не от сухо четене на слайдове.
- Опитатйте да спечелите интереса на проспекта ви на всяка стъпка от презентацията
Съставните елементи на перфектната търговска презентация
Ефективното представяне разказва убедителна история, подчертава стойността на вашето предложение и е в съответствие с нуждите и желанията на вашата аудитория/клиенти/проспекти. Тя завършва със силен призив за конкретно действие.
Легендарната заглавна страница
Както много често се случва в живота, така и при презентациите, първото впечатление е от критична важност.
В първите 30 секунди вашата аудитория преценява доколко има смисъл да ви слуша изобщо. Постарайте се мигновено, още с първия поглед, да разберат за какво ще говорите.
Заглавие
Пример:
Как [нашата компания] ще ви помогне с [нашата услуга], така че да имате [тези ползи]
Ето и няколко визуални премера:
Изображения
Те ще отразят вашата организационна култура, бизнес сектор или продукти.
Изображенията на вашите продукти трябва да бъдат професионални и качествени.
Ако ви трябват допълнителни ресурси, за да изразите визуално посланията си, намерете красиви висококачествени изображения за вашите търговски презентации в някои от тези ресурси:
- Pexels
- Unsplash
- Pixabay
Вашето бизнес предложение
Оставете характеристиките на продукта си за края. Помислете първо за ползите, които можете осигурите, чрез него или вашите услуги.
Мислете от перспективата на клиента.
Какво ще бъде ценното, което ще получи клиента от вас и защо то е ценно за тях.
Пример:
………………………..(Вашата компания) помага на …………………(Вашите целеви клиенти) с …………… (вашите услуги) така че те да могат да постигнат повече ………………………(Ползи).
Завладяваща история
Повечето успешни търговски презентации са съставени предимно от някаква завладяваща история. Става дума за така наречения сторителинг. Статистиката показва, че успешните презентации се състоят основно от истории.
Представете вас и вашия екип, за да придадете човешки облик на вашата компания и да бъдете харесани повече.
Изкушаващото решение
Първо се фокусирайте върху проблемите на вашите клиенти.
Ето как го правят AirBnB:
“Цената е важен фактор при резервиране на почивки онлайн”
“Хотелите ви оставят откъснати от градовете и културата”
“Няма лесен начин за онлайн резервация на къща или апартамент при местни хора, или за отдаване под наем имот на туристи”
Проблемите
- Цени
- Удобство
- Достъп
Желания
- Да има избор
- Неповторимо изживяване
- Да изкарваш пари от даване под наем на имота си
Ползи
- Повече продажби, ръст на бизнеса
- Добър имидж, да впечатлят клиентите си
- Да спестят време и пари
Как да изброите вашите решения:
- Не давайте прекалено голям избор
- Покажете резултатите, които клиентите ви ще получат
- Опростете нещата за по-лесно разбиране и осмисляне
- Дайте примери, които да демонстрират стойността на вашия продукт
Доказателства
Добавете обратна връзка от клиенти – покажете какво харесват клиентите ви у вашата компания и продукт
Добавете статистически данни в подкрепа на твърденията ви за ползите, които ще получат вашите клиенти
Сравнете продуктите си с тези на конкурентите ви, за да подчертаете предимствата, които имате
Дайте допълнителни ползи и стимули, за да покажете вашата увереност в продукта си
Призив за конкретни действия
Не оставяйте нещата без продължение. Дайте ясен сигнал какво трябва да направи клиента ви за да започне процеса и да постигне ползите, за които говорите.
Пример:
Обадете ни се, пишете ни, свържете се с нас, резервирайте среща за демонстрация, изпробвайте безплатно за определен период и т.н.
Комуникация
Много е важно да разбираме как всеки тип комуникация допринася за цялостното ни послание:
Визуална комуникация: жестове, движения и израз на лицето – представляват 55% от това, което възприема вашия събеседник.
Гласова комуникация: Как използвате гласа си, за да представите вашето послание отговаря за 38% от това което възприема проспекта ви.
Това, което всъщност казвате: Вашите действителни думи представляват само 7% от това, което насрещната страна възприема.
Накратко
- Започнете със солидна основа
- Говорете за проблемите, които решавате
- Бъдете креативни – уникалното е незабравимо
- Осигурете рамка – вървете от общата картинка към частните случаи.
- Премахнете корпоративните клишета
- Предложете реални решения
- Осигурете данни в подкрепа на твърденията си
- Говорете за възвращаемостта на инвестициите
- Репетирайте
- Направете презентацията диалог – говорете с аудиторията си
- Ангажирайте аудиторията си с въпроси и поискайте тяхното мнение
- Знайте кога да спрете – следете реакциите на аудиторията си
- Посочете последващите стъпки и призовете за конкретни действия