Connect with us

Мастъркард иска да попречи на търговците да ви таксуват автоматично без ваше знание

Без-автоматично-таксуване-на-кредитната-ви-карта

Бизнес

Мастъркард иска да попречи на търговците да ви таксуват автоматично без ваше знание

Може би ви се е случвало да се регистрирате за безплатен месечен пробен период на онлайн услуга или облачно приложение. Обикновено доставчикът на услугата изисква номерът на вашата кредитна карта при регистрацията. Ако обаче забравите да прекратите безплатния си месечен абонамент преди изтичането му, обикновено той бива подновяван автоматично за следващия месец. Така много от нас биват таксувани за услуги, които не възнамеряват да ползват.

В това няма нищо незаконно, защото коректните доставчици на онлайн услуги обикновено предупреждават за автоматичното подновяване на услугие си.

Сега обаче Mastercard прави първата стъпка в опростяване, обезопасяване и регулиране на този вид търговски взаимоотношения между доставчици и потребители.

Промяната на правилата се състои в това, че кредитната компания ще изисква от търговците да получат одобрението на картодържателя при приключване на пробния период, преди да започнат таксуването.

За да помогнат на притежателите на карти с това решение, от търговците ще се изисква да изпратят на притежателя на картата – или по електронна поща или SMS – информация за сумата на транзакцията, датата на плащане, името на търговеца, както и изричните инструкции за това, как да прекратят пробния си период преди да започне следващия.

За всяко плащане след това търговецът също трябва да изпрати разписка на картодържателя за всяка транзакция по електронна поща или текстово съобщение, с ясни инструкции как да анулира услугата, ако потребителят го желае.

Освен това всички такси, които се появяват в извлечението на картодържателя, трябва да включват URL адреса на уебсайта на търговеца или телефонния номер на магазина, в който картодържателят е направил покупката.

Освен, че ще ни предпази от потенциално плащане на услуги, които не желаем, тези нови правила, биха могли и да стимулират повече от нас да опитват нови продукти и услуги, знаейки, че вече няма опасност инцидентно да бъдем таксувани.

Цялата статия
Може да харесаш...

Още от Бизнес

To Top