Въпреки продължаващите прогнози за залязването на Facebook, социалната мрежа все още е най-популярната в света. Вече на 20 години, платформата все още продължава да увеличава своите потребители.
Тази седмица се навършват 20 години от стартирането на Facebook, страничен проект на Марк Зукърбърг от Харвард, който се превърна в глобална компания, която днес се използва от почти половината хора на планетата.
Наистина, според последното преброяване Facebook вече има над 3 милиарда активни потребители месечно.
Населението на целия свят около 8 милиарда, 1,4 милиарда души в Китай, където приложенията на Meta не са налични, и около 25% от световното население е на възраст под 15 години. Това това значи, че на практика повечето хора, които имат достъп до Facebook, всъщност го правят редовно.
Нещо повече, използването на Facebook с течение на времето всъщност се увеличава по отношение на броя месечни активни потребители, които влизат ежедневно.
Мета Q4 2023
Можете да видите процентите в долната част на тази диаграма, които отразяват броя месечни активни потребители на Facebook, които влизат ежедневно.
Така че, докато Facebook може да изглежда, че е загубил привлекателността си особено сред по-младата аудитория, той все още е важен свързващ елемент по много начини.
Статистика на Meta показва, че хората прекарват повече време във Facebook в резултат на персоналните препоръки за съдържание, подпомогнати с AI.
Данни от трети страни обаче показват, че потребителите на TikTok, например, прекарват много повече време в приложението, отколкото тези във Facebook, като YouTube също има по-ангажирани потребители.
Facebook, изглежда, е загубил в това отношение, но явно, той прави завръщане, тъй като се целта му се измества повече към забавлението и свързване с приятели.
И ако Meta може да се справи да превърне Facebook в тези две неща, това може да помогне той да остане най-подходящото социално приложение за най-широк кръг потребители, поне за известно време.
За да предостави перспектива за растежа на Facebook потребителите, екип от Statista състави тази диаграма за растежа на социалната мрежа.
Използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Правим това, за да подобрим изживяването при сърфиране и да показваме (не) персонализирани реклами. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни като поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.
Функционални
Винаги активен
Техническото съхраняване или достъпът са строго необходими за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично поискана от абоната или потребителя, или единствено с цел да се осъществи предаване на съобщение по електронна съобщителна мрежа.
Опции
Техническото съхранение или достъпът са необходими за легитимната цел да се съхраняват предпочитания, които не са поискани от абоната или потребителя.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, които се използват изключително за статистически цели.Техническото съхранение или достъп, които се използват изключително за анонимни статистически цели. Без съдебна призовка, доброволно изпълнение от страна на Вашия доставчик на интернет услуги или допълнителни записи от трета страна, информацията, съхранявана или извличана само за тази цел, обикновено не може да се използва за идентифицирането Ви.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъпът са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя на даден уебсайт или на няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.