Connect with us

3-те най-лесни начина за увеличаване трафика на вашия сайт

Увеличаване тряфика на сайт

Бизнес

3-те най-лесни начина за увеличаване трафика на вашия сайт

Анализарах различни тактики на база изисквания за бюджет, експертиза, усилия и време.

Увеличаването на трафика към вашият сайт онлайн е първия и най-важен елемент от вашата онлайн маркетингова стратегия. Без трафик всички други усилия са излишни.

Ако си мислите, че привличането на трафик е трудно то вие сте прави, но има и лесни начини, чрез които да привлечете интереса и то на потенциално клиенти за вашия бизнес.

За целите на тази статия анализарах различни тактики на база изисквания за бюджет, експертиза, усилия и време.

На база тези 4 критерия споделям тук топ 3 на тактиките, които най-лесно, бързо и при минимален бюджет, може да бъде осигурен достатъчно трафик за да задвижи развитието на онлайн бизнеса ви.

Независимо от това коя тактика ще изберете обаче помнете едно — ключът е в постоянството. Освен това, когато говорим за бързо увеличаване на трафика, има начини, които ще доведат посетители в рамките на месеци, но и такива, които ще привлекат клиенти още от първите седмици. Различните методи имат своите плюсове и минуси, и затова е добре да се опитаме да направим микс от тях, за да могат те да работят заедно и да се подпомагат взаимно, като по този начин и усилията и инвестициите ни ще имат по-голяма ефективност.

Преди да започнем …

Но преди да започнем с представянето на различните методи, нека да спомена нещо важно. Трафика сам по себе си, независимо от това колко добре таргетиран е той не може да донесе продажби, заявки, телефонни обаждания. Дори един клиент да е приготвил парите си и да търси първия подходящ магазин, където да ги похарчи, най-важното е какво ще види на сайта ви.

Започнете от продукта

За да имате успех заложете на разнообразие и голям избор на продуктите и услугите, подробна информация и лесно използване на сайта ви.

За да купуват от вас, потенциалните ви клиенти трябва да имат доверие към вас и вашата фирма, така че се постарайте да го спечелите с коректност, вярна информация и демонстриране на вашите уникални предимства.

Усъвършенствайте сайта си

Изискванията към сайтовете в днешно време са сериозни. Сигурност, удобство, бързина, мобилен дизайн са само някои от тях. За да имат потребителите доверия към вас, дизайнът трябва да е наистина професионален и съобразен с тенденциите във вашия сектор.

  • Направете анализ на конкуренцията, вижте как продават те и как са организирали сайта и информацията в него.
  • Разберете какво се търси най-много във вашата ниша и се опитайте да го осигурите на потребителя.
  • Разберете как потребителя търси, проучва, сравнява, избира и купува вашия тип продукти. Така ще можете да разберете какъв е най-подходящия начин да достигнете до тези потенциални клиенти.
  • И накрая но не на последно място: използвайте бутони като призив за действие. Така подсказвате на потребителя каква е следващата стъпка, която трябва да направи.

Как да увеличим трафика към сайт или интернет магазин?

1. Онлайн реклама

Онлайн рекламата остава най-лесния начин, за да увеличите вашият трафик онлайн. В зависимост от това как потребителите тъсрят и избират продукти като вашите трябва да изберете подходящия вид на рекламите и посланията в тях.

Рекламата в Google и Facebook остава най-подходяща и ефикасна за повечето сектори.

Ако клиентите ви избират на база външния вид на продуктите ви, подходяща е дисплей реклама (display ad). Подходяща е за секторите мода, храни, дом и градина, спортни стоки. Ако пък потребителите сравняват характеристиките на вашия продукт, като при електртониката, компютри, авточасти — подходяща би била реклама при търсене (search ad).

Възможностите за онлайн реклама са огромни. Имате пълен контрол над изразходваните средства и плащате само за резултат (клик, импресия).

За да имате наистина добри резултати трябва обаче да използвате съвременни методи като ретаргетинг, динамични реклами. В съвременния дигитален маркетинг се използват софтуерни платформи за управление и оптимизация на рекламни кампании, като на пример Retargeting.biz, Criteo, Marketo и др.

Photo by Arkan Perdana on Unsplash

Не забравяйте, че онлайн рекламната ви стратегия, въпреки че може да генерира добра възвръщаемост още в самото начало, за да има дългосрочен ефект трябва да се провежда… дългосрочно.

Онлайн рекламата може да бъде насочена така че да достигне до най-подходящите за бизнеса ви потенциални клиенти в даден момент, но след като направят покупка, те може да забравят за вашия магазин.

За да популяризирате дългосрочно магазина си планирайте онлайн рекламната си стратегия в дългосрочен план или с други думи — не харчете бюджета си за няколко седмици надявайки се на чудеса.

2. Съдържание

Съдържанието е втория лесен начин да привлечете трафик към вашия сайт или интернет магазин.

Ако сте експерт в нишата си не би трябвало да е проблем за вас да говорите за продуктите си или за услугата си. Ако запишете тази информация и я оформите в различни формати, като блог постове, графики, изображения, видео или подкаст, то с малко усилия може да създавате по няколко десетки единици съдържание на седмица/месец, което е напълно достатъчно, за да започнат търсещите машини да ви показват по-високо в резултатите.

Търсачки като Google вече са толкова усъвършенствани, че ще уловят смисъла и ще насочат съдържанието ви към правилните потребители.

Уверете се, че иползвате думите, които вашите потребители пишат в търсачката, за да помогнете на Google да асоциира с тях по-бързо вашите статии.

Под съдържание се има предвид ценно и полезно съдържание, което да помага на потребителите да разберат повече за продуктите и услугите ви, и да изберат най-подходящите за тях. Друг тип съдържание може да показва начините за използване на вашите продукти. Трети, да запознае потребителите с начина по-който продуктите ви се създават. Възможностите са неограничени освен от вашето въображение.

Photo by Nick Morrison on Unsplash

Днес, по-голямата част от компаниите поддържат собствен блог, страници в социалните мрежи, потребителски групи, публикуват статии в популярни медии, създават собствени Youtube канали или подкасти.

Тук отново ключът е в постоянството и редовното публукуване на интересна, забавна или полезна информация.

За да имате успех обърнете внимания на организацията на съдаването и публикуването на съдържание. Направете календар, планирайте темите, обвържете темите с това, което потребителите търсят онлайн — използвайте инструмент за проучване на ключови думи или просто използвайте подсказките, които Google ви дава.

3. Социални медии

В днешно време, ако един бизнес не е представен в социалните мрежи, той на практика не съществува. Едно от първите неща, които ще направят повечето потребители е да разгледат профилите ви и да разберат мненията на други потребители, които са купували от вас.

Със съзаването на профил в Instagram обаче не може да се постигне нищо ако не предлагате причина на клиентите ви да ви потърсят и последват в социалните мрежи.

Photo by Alexander Shatov on Unsplash

В профилите си трябва да предложите отново полезно съдържание, като не забравяйте и забавния елемент.

Споделяйте адреса на профила си навсякъде където можете — сайта, онлайн магазина, другите си социални профили.

Публикувайте съдържание на Facebook страницата си, което може да бъде намерено само на нея. Говорете за интересните и важни теми във вашата ниша. Например ако продажате облекла говорете за модните тенденции на сезона, ако продавате смартфони, можете да говорите за приложения или нови технологии.

Потребителите са жадни за полезна и интересна информация от всякакъв вид, така че ако успеете да им я дадете ще си спечелите много нови клиенти, без дори да им предлагате продуктите си директно — те сами ще ви потърсят.

Ключовото тук отново е постоянството. Така че изберете социалнтата мрежа, където се чувствате най-добре и се концентрирайте само в нея. Така ще научите начините да правите и получавате повече, с по-малко усилия.

Качеството на съдържанието за социалните мрежи е много по-важно от количеството.

Социалните мрежи се наричат така защото са създадени за комуникация. Опитайте да сте активна част от общността си, да създадете контакти с другите активни лица. Последвайте други експерти в нишата си и комуникирайте активно.

Бизнес Дивелъпмънт Мениджър в Retargeting.biz SRL. Експерт по развитие на онлайн бизнес и дигитални брандове. Експерт в областта на маркентинг, ритейл, B2B, финанси и мениджмънт, компютърни и облачни технологии. Опит с брандове, като CNSYS, Adidas, Peek & Cloppenburg, Tom Tailor, Mexx, Oviesse, Salsa Jeans.

Още от Бизнес

Следете Supernova във Facebook

Най-четени

To Top