Лайфстайл
Кой дефинира модните тенденции вдъжновени от 90те
Носталгията по 90-те движи модната сцена от няколко години насам, а хип-хоп модата от 90-те е централна за това възраждане. Това не трябва непременно да е изненада; настоящите тенденции в целия спектър са доминирани от Supreme, нюйоркската скейт марка, чиято формула до голяма степен е изградена върху наследството на уличната мода от 90-те.
Отвъд тази конкретна връзка обаче, 90-те години като епоха са добре известни с богатството си от модни тенденции. Като последен период преди дигиталния свят да доминира културата, наследството от 90-те години се разглежда през розова леща от обложки на компактдискове, разпространениe на списания, кабелни телевизионни предавания и блокбъстъри.
Черни музикални групи като Bones Thugs-n-Harmony и Boyz II Men възприеха естетиката на хип-хопа от 90-те години и създадоха стил, който повлия почти на всяка голяма момчешка група от десетилетието и холивудски блокбастъри като Poetic Justice, Boyz n the Hood, и Juice поставиха черния американски стил на големия екран и създадоха някои от най-запомнящите се сцени в историята на киното (както и някои солидни актьорски изпълнения от Джанет Джаксън, Айс Кюб и Тупак Шакур).
За всеки, който е навършил зряла възраст в 90-те, само чуването на думите хип-хоп мода от 90-те вероятно задейства цял списък с референтни точки и основни елементи, но дори и тогава може да е трудно да се опишат с думи.
Що се отнася до по-младите поколения, които купуват съвременни артикули от лейбъли като OFF-WHITE, Palace и Guess, може да е трудно да разберат препратките без запознаване от първа ръка.
И така, ето кратък преглед на основния хип-хоп моден гардероб от 90-те и как всяко парче олицетворява стила на времето по свой собствен малък начин.
Всичко, което трябва да знаете за хип-хоп модата от 90-те, от емблематичните до неизвестните.
Велурени кубинки
И до ден днешен скромните велурени „кубинки“ Timberland в класическия си тен цвят са известни като основен елемент от стила на Ню Йорк, но произходът им може да бъде проследен и до хип-хопа от 90-те. Въпреки че са предназначени за строителни работници и други подобни, думата е, че обувките придобиха популярност сред наркодилърите в Ню Йорк, които се нуждаеха от здрави и издръжливи обувки, за да запазят краката си топли и сухи по време на дългите часове навън по улиците. Biggie, Tupac, Nas, Aaliyah – почти всеки хип-хоп и R&B изпълнител, за когото се сетите – всички носеха тези кубинки от набук Timberland и все още го правят днес.
Дънков гащеризон
От всички странни и прекрасни стилове, създадени от 90-те години, популярността на дънковите гащеризони, колкото и да е добре дошла, вероятно е най-трудна за определяне. Вталени или широки, с презрамки или с разкопчани, стилизирана с тениски, худита, копчета или нищо, неочакваната тенденция получи културен знак от хора като TLC, The Fugees, Will Smith и Tupac и стана основен продукт на епохата.
Ако искате доказателство, че в момента преминаваме през съживление от 90-те години, имайте в предвид, че Supreme пусна чифт гащеризон преди няколко сезона и оттогава пускат поне един чифт последователно всеки сезон. Тренда е силен.
Луксозни анцузи
С дизайнери от висок клас, които редовно си сътрудничат с Nike, Adidas, PUMA и други, е лесно да приемете идеята за спортно облекло от висок клас за даденост в наши дни, но не беше отдавна, когато спортното облекло и висшата мода съществуваха в строго обособени сфери.
Това се промени в края на 70-те и 80-те години с раждането на лайфстайл спортове като джогинг и кънтри клуб култура, както и възхода на първокласни италиански марки спортно облекло като FILA, Kappa и Sergio Tacchini. Започнаха да се появяват анцузи в показни материи като велур и коприна, с богато украсени декоративни детайли и здравословно количество брандиране.
Всъщност е възможно луксозните анцузи, които лейбъли като Gucci и Versace пускат днес, да не съществуват, ако не беше Даниел „Dapper Dan“ Day, базиран в Харлем дизайнер, който създава контрабандни анцузи от високата мода за много от хип -най-ранните звезди на хопа през 80-те.
AIr Jordan маратонки
Quickstrike капки, високомодни колаборации, луксозни маратонки от всяка модна къща под слънцето, в наши дни ние приемаме културата на маратонките за даденост. Да видите как нов цвят пада и препродава за стотици долари минути по-късно е просто част от културата. Но през 90-те години идеята за маратонките като нещо повече от нещо за спорт беше извънземна концепция.
Когато през 1984 г. баскетболистът Майкъл Джордан си партнира с младата марка за спортно облекло Nike за фирмени маратонки Air Jordan, обувката бързо се превръща в национален феномен. Няколко години по-късно Nike отдели серията в своя собствена линия Air Jordan, създавайки вероятно първата глава в културата на маратонките. Както класическата реклама с емблематичния филмов режисьор Спайк Лий каза: „Това трябва да са обувките!“
Пухени Якета
Quickstrike капки, високомодни колаборации, луксозни маратонки от всяка модна къща под слънцето, в наши дни ние приемаме културата на маратонките за даденост. Да видите как нов цвят пада и препродава за стотици долари минути по-късно е просто част от културата. Но през 90-те години идеята за маратонките като нещо повече от нещо за спорт беше извънземна концепция.
Друга тенденция, родена от необходимостта от уличния живот, изолираните якета от марки като The North Face и Helly Hansen бяха задължителни за всеки, който планира да прекарва дълги часове по уличните ъгли в мразовити градове като Ню Йорк или Чикаго.
Когато гледаме на якетата с пълнеж на пух като на съществен моден елемент днес, важно е да запомните, че те никога не са били предназначени да изглеждат добре като такива; те са проектирани чисто за практически цели. Черните младежи в градовете на източното крайбрежие бяха тези, които взеха основна част от облеклото за техния климат и я направиха да изглежда добре, точно както направиха с ботушите Timberland, качулките и шапките на Champion.