Маржовете изтъняват и за онлайн магазините имейл маркетинга е много важен. Повечето компании не биха могли да поддържат приемливи маржове на печалба ако разчитат само на платена реклама или органичен трафик.
20% от продажбите на онлайн търговците идват от имейл маркетингови кампании.
Данните са от официално проучване на Custora, направено в средата на 2020. От имейл може да се печели добре, но истината е, че това важи само за тези, които знаят какво правят.
Всеки бизнес може да реализира собствена успешна имейл маркетинг стратегия и ето защо този канал остава един от най-важните за онлайн търговията.
Защо имейл маркетинг
Почти всеки интернет потребител използва имейл. За да активирате вашия Android, iOS или Harmony OS смартфон или таблет ви е нужен имейл.
Разбира се, за да направите покупка във всеки онлайн магазин, също ви е нужен имейл адрес.
Маржовете изтъняват и за онлайн магазините имейл маркетинга е много важен. Повечето компании не биха могли да поддържат приемливи маржове на печалба ако разчитат само на платена реклама или органичен трафик.
Дори да разполагаме с марка, която всички познават, остава предизвикателството да се преборим за вниманиято на потенциалните си клиенти, когато за него се борят още много други рекламодатели, марки и продукти.
Важно предимство на имейла е високата възвръщаемост на разходите.
За всеки 1 $ похарчен за имейл маркетинг компаниите докладват приходи от над 40 $.
Някои источници го нареждат на 2ро място след рекламите при търсене.
Това, за което си струва да се инвестира в имейл маркетинг е достигането до вашата аудитория. Вашият имейл списък с абонати е ваш и си остава 100% под ваш контрол.
За сравнение, при социалните медии естественото достигане постоянно намалява с всяка следваща година, а през последните няколко, буквално се срина. Постовете във Facebook биват видяни от около 5,5% от вашите последователи (Hootsuite, 2020).
Разбира се, една част от изпратените имейли също ще отидат в спам папките на получателите или изобщо няма да бъдат доставени. Докато според някои източници успешно доставените имейли средно са около 80% от всички изпратени, на практика, е съвсем възможно да се постигне процент на успешна доставка близък до 100%.
Начините за повишаване процента на доставените имейли варират от това да се подобри авторитета на IP, от който се изпращат, използването на форма за имейл абонамент, сегментиране на имейл списъците, до това да не се изпращат имейли на неактивни получатели. Според (eMarketer), последното може да е много важно за подобряване рейтинга ви на изпращач и да доведе до по-висок коефициент на доставка.
При онлайн търговията, Според Mailchimp, средно 15 от всеки 100 доставени имейли биват отваряни, а 2% от тях, кликват в имейл.
Персонализацията на имейл съобщенията е тактика номер едно, използвана от търговците за подобряване на резулатите и продажбите. (HubSpot, 2020)
При автоматичните имейли, имейлите за потвърждаване на поръчката има най-високата честота на отваряне (64,4%) и кликване (18,1%), но възстановяването на количката има най-добрата честота на поръчки (2,4%). (Oberlo, 2018)
Компаниите, които правят A / B тестове за всеки имейл, имат доходи от своя имейл маркетинг, които са 37% по-високи от тези на компании, които никога не използват A / B тестове. (Litmus, 2019)
В световен мащаб, сегментираните имейл кампании отчитат 14,31% по-високи проценти на отваряне в сравнение с несегментираните имейл кампании. (Mailchimp, 2017)
В световен мащаб сегментираните имейл кампании отчитат 100,95% по-висок процент на кликване в сравнение с несегментираните имейл кампании. (Mailchimp, 2017)
40% от хората на и над 18 години винаги първо отворят имейлите си на мобилното си устройство. (Campaign Monitor, 2019)
През 2018 г. почти 50% от всички маркетингови имейли бяха отворени на мобилно устройство. (Statista, 2018)
Средната доставка на имейл за всички доставчици на имейл услуги е 79,6%. (EmailToolTester, 2019)
За всеки $ 1, който се харчат за имейл маркетинг, може да се очаква възвръщаемост от $ 42 (DMA, 2019)
Според Econsultancy 73% от търговците оценяват имейлите като най-добрия дигитален канал що се отнася до възвръщаемостта на инвестициите.
В обобщение
Може да се каже, че за онлайн търговците транзакционните имейли имат най-голяма важност. Имейли за “Добре дошли”, потвърждение на поръчките, изоставени колички и други персонализирани съобщения носят най-много резултати.
Ако бъдете полезни, осигурявате ценно съдържание и комуникирате с клиентите си така както бихте говорили с тях по телефона, или на живо в магазина, клиентите ви ще останат доволни и няма да се отпишат от имейл списъка ви.
Мобилният дизайн е от критично значение, защото по-голямата част от потребителите ще видят имейла първо на смартфона си, а персонализацията не трябва да се ограничава само до обръщането към клиетите с техните имена.
Автоматизацията и A/B тестовете е това, което позволява попстигането на добрите резултати.
Уместност, получаване в правилния момент, съдържание базирано на това, което клиентите ви търсят и харесват — това са характеристиките на успешната имейл кампания.
За най-добри резултати, задължително сегментирайте имейл списъка си на аудитории, които имат общи характеристики помежду си. Клиентите, които само са разгледали вашите продукти ще реагират на различни съобщения в сравнение с тези, които вече са купували от вас.
Регионален Мениджър за България, Retargeting.biz. Експерт по развитие на онлайн бизнес и дигитални брандове. Експерт в областта на маркентинг, ритейл, B2B, финанси и мениджмънт, компютърни и облачни технологии. Работил за CNSYS, Adidas, Peek & Cloppenburg, Tom Tailor, Mexx, Oviesse, Salsa Jeans.
Използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Правим това, за да подобрим изживяването при сърфиране и да показваме (не) персонализирани реклами. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни като поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.
Функционални
Винаги активен
Техническото съхраняване или достъпът са строго необходими за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично поискана от абоната или потребителя, или единствено с цел да се осъществи предаване на съобщение по електронна съобщителна мрежа.
Опции
Техническото съхранение или достъпът са необходими за легитимната цел да се съхраняват предпочитания, които не са поискани от абоната или потребителя.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, които се използват изключително за статистически цели.Техническото съхранение или достъп, които се използват изключително за анонимни статистически цели. Без съдебна призовка, доброволно изпълнение от страна на Вашия доставчик на интернет услуги или допълнителни записи от трета страна, информацията, съхранявана или извличана само за тази цел, обикновено не може да се използва за идентифицирането Ви.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъпът са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя на даден уебсайт или на няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.