Connect with us

10 идеи за имейл маркетинг кампании за електронната търговия

Идеи за имейл маркетинг кампании

Дигитален маркетинг

10 идеи за имейл маркетинг кампании за електронната търговия

Имейл маркетингът в електронната търговия генерира над 20% от приходите. Според Statista, големите онлайн ритейлъри разчитат на мейлинга, почти както разчитат на рекламите при търсене.

Имейл маркетингът в електронната търговия генерира над 20% от приходите. Според Statista, големите онлайн ритейлъри разчитат на мейлинга, почти както разчитат на рекламите при търсене.

Ако не знаете какво правите може да се окаже, че просто засипвате своите клиенти със спам, което вместо да им помага да откриват интересни за тях продукти, да ги отблъсне и те да се отпишат от вашата мейлинг листа.

За да постигнете добри резултати, трябва да сегментирате аудиторията си, да им изпращате персонализирани продуктови препоръки и да автоматизирате имейл кампаниите си.

Преди да започнете, разбира се Ви е необходим софтуер за имейл маркетинг.

Ето няколко идеи за имейл маркетинг кампании, които да повишат ангажираността на вашата аудитория, процента на отвотени имейли, трафика от имейл кампании и в крайна сметка – продажбите, генерирани от имейл кампании.

Имейл кампании за онлайн магазин

Имейл нюзлетър

Нюзлерътът е седмичен или месечен имейл с новини, промоции и продуктови оферти от вашия онлайн магазин. Може да го използвате да привлечете внимание върху определени продукти, категории или да информирате вашите клиенти за нови статии от вашия блог, нови колекции или доставки други новини.

Имейл за повторно ангажиране

Този тип имейл кампании се използват да ангажирате отново потребителите след като те вече са посещавали вашия сайт, но все още не са конвертирали (направили покупка или друго действие).

Имейл кампания при промоция

Информирайте потребителите си мигновено, когато пуснете нова промоция. Не губете нито минута, за да сте сигурни, че изпреварвате конкуренцията и използвате пълния потенциал на периода на промоцията.

Имейл за добре дошли при регистрация

Автоматичният имейл след регистрация на потребител на вашия уебсайт има много висок опън рейт (open rate – % на отворените имейли). Това го прави незаменим за бързо повторно ангажиране и връщане на уебсайта ви, за да извлечете максимума от момента, в който сте уловили вниманието на потребителя.

Изпратете им персонализирани продуктови препоръки, за да спечелите мигновено интереса им и небрежно добавете код за отстъпка за следващата им поръчка, за да им помогнете да вземат решението за поръчка онлайн.

Кампания с RSS Новини от блога

Можете да автоматизирате изпращането на имейл бюлетин с последните статии от вашия блог. Това не само ще помогне на потребителя да открие съдържанието, което им е необходимо да направят покупка, но и ще помогне на статиите ви да се класират по-високо в търсещите машини, тъй като Google и Bing дават приоритет на ново съдържание, ако то генерира интерес и висика ангажираност.

Автоматичен имейл при изоставена количка

Този имейл е задължителен, тъй като статистиката показва, че 70% от хората, които добавят продукти в кошницата няма да завършат поръчката си (fitsmallbusiness.com).

Напомнене на потребителя за продуктите, които е изоставил в кошницата си и му предложете други, които те може да харесат. За целта използвайте софтуер за персонализирани продуктови препоръки или имейл маркетинг автоматизация.

Имайте предвид, че изпращането на втори имейл, нотификация или SMS за напомняне за изоставена количка, може да повиши значително продажбите онлайн от имейл маркетинг според Oberlo / Shopify.

Имейл при намаление на цените

Представете си, че всеки път когато цената на продукт, който сте искали да закупите онлайн, бъде намалена, получавате известие. Би били страхотно да спестите, без да се налага да правите нищо.

Автоматизирайте този имейл, за да сте сигурни, че потребителите ще разберат навреме за вашите намаления. Добавете и информация относнопромоцията, ако става дума за временна оферта и предложете, за всеки случай, алтернативни продукти.

Вашите потребители ще ви бъдат благодарни да ги информирате редовно за намаленията и малко от тях биха счели такъв имейл за спам. Така ще успеете да ги върнете отново във вашия онлайн магазин или уебсайт.

Имейл кампания за ретаргетинг

Малко са потребителите, които купуват на първотото си посещение на вашия онлайн магазин. Статистиката показва, че това са около 2% от потребителите. Останалите 98% ще трябва да стимулирате да се върнат отново при вас.

Имейлите за ретаргетинг имат за цел да напомнят на потребителите за продуктите, които са разглеждали във вашия онлайн магазин. За целта ви е необходим софтуер за имейл маркетинг, който да има възможности за персонализация на продуктови препоръки.

Създайте автоматичен имейл, който да съдържа продуктите, към които потребителят е проявил интерес.

Този тип имейл кампании помагат ра ангажираме повторно потребителя и да привлечем повторно вниманието, чрез уместни за тях продукти.

Имейл Кампания при Продуктов лонч

Всеки продуктов лонч би бил успешен ако достатъчно хора разберат за новия продукт. Използвайте имейл кампания за да информирате вашата аудитория и да представите ваашаия нов продукт.

В този тип имейл кампания може да наблегнете на полезноти и интересно съдържание, като видеа, снимки и продуктово описание.

Добавянето на специална отстъпка за вашите имейл абонати ще ги накара да се чувстват специални.

Вашата имейл аудитория е една от най-ангажираната част от вашите настоящи и потенциални клиенти (щом все още ви търпят в инбокса си), така че използвайте тази имейл кампания, за да ги информирате първи и те има голяма вероятност да споделят с приятели и така да ви помогнат да разпространите новината.

Имейл след покупка

Големият избор е определящ за по-голям процент на конвертиране. Затова осигурете на вашите клиенти повече опции, от които да избират.

Свързани, алтернативни, допълващи продукти, са само част от възможностите, които е добре да изпращате на вашите клиенти.

Този тип имейл кампании носят висока ангажираност и клик рейт, тъй като улесняват потребителя да открие продукти, които ги интересуват.

Не забравяйте и най-продаваните си продукти, както и най-новите, и тези, които в момента са в промоция.

Никога не знаете какво наистина ще хареса клиента, така че постарайте се да им осигурите избора, от който се нуждаят, за да вземат решението за покупка.

Още от Дигитален маркетинг

To Top