Connect with us

Маратонките през 2018: Вижте едни от най-нашумелите кецове

Маратонките през 2018: Вижте едни от най-нашумелите кецове

Спорт и пътуване

Маратонките през 2018: Вижте едни от най-нашумелите кецове

Маратонките отдавна са част от живота ни и са се превърнали в нещо повече от удобна обувка за всеки ден. Лидерите в производството на спортни обувки инвестират милиони в разработката на нови технологии, които да направят продуктите им по-усъвършенствани, по-удобни, даващи повече предимства на атлетите и като цяло – по-продавани. Но това, което движи промяната и развитието в модната индустрия на маратонките, всъщност може да се окаже нещо съвсем различно от това, което очакваме.

COMME des GARÇONS x Nike Air Max 180

Маратонките през 2018: Вижте едни от най-нашумелите кецове

Това е модел създаден от 20 годишната колаборацията на Nike и COMME des GARÇONS. Последните модели бяха представени на Седмицата на Модата в Париж през пролетта на 2018 и се продаваха само в шепа избрани ритейлъри. Ако се чудите, това е марка на Японската дизайнерка базирана в Токио и Париж Rei Kawakubo. Тя е небезизвестната създателка на DSM (Dover Street Market) веригата магазини в Ню Йорк, Токио, Сингапур, Пекин и Лос Анджелис.

adidas Originals Yung-1

Маратонките през 2018: Вижте едни от най-нашумелите кецове

Според много източнити, но все пак субективно, този модел е най-интересният за 2018 г модел маратонки на немския спортен гигант. Първоначално, често е объркван за нов модел от серията Yeezy. Yung-1 кецовете се появява за пръв път през юни 2018, последвани от няколко нови цветови разновидности и колаборации (като Atmosphere) с нашумели ритейлъри като End. (точката е част от бранда). Последният е глобален ритейлър на мъжки облекла и обувки, известен със своите собствени версии на продукти от луксозни брандове, нови дизайнери и ексклузивни спортни и стрийт облекла.

BVG x adidas Originals EQT 93/17

От този модел маратонки бяха произведени само 500 броя. Обувките се продаваха за 180 евро (около $ 215 USD) в Overkill Berlin и флагманския магазин на adidas Originals в Берлин. Това всъщност не са само маратонки. В езика им е имплантирана годишна карта за градския транспорт в Берлин. Тъй като цената на една такава карта е над 800 долара, покупката на тези маратонки реално има икономическа изгода. Годишната карта беше валидна до 31.12.2018. Кецовете включват Boost подметка и камуфлажен акцент в цветовете характерни за Берлинското метро. Ако сте били в Берлин вероятно сте забелязали, че там градският транспорт не е това, което е в България и тази колаборация наистина изненада феновете чрез своята оригиналност.

Dior B22

Маратонките през 2018: Вижте едни от най-нашумелите кецове


Тези маратонки са вдъхновени от тренда за големите тумбести кецове. Не знам как точно да го опиша, но сигурно сте виждали инстаграм блогърките, които ги комбинират екстравагантно и тотално неуместно с останалата част на аутфита си, като например елегантни тренчове или дълги тесни поли. Всъщност точно това е тренда – да съчетаеш привидно напълно несъчетаеми стилове.
Dior B22 е един от по-дискретните представители на това движение и включва добре подбрани цветове, деликатно лого на Dior и черни връзки, които го правят да изглежда много по-стилен от други подобни модели маратонки.

Nike Air Jordan 3 “Black Cement”

Маратонките през 2018: Вижте едни от най-нашумелите кецове

Спорно, но много източници определят тези маратонки, като най-добрите Джордънки до момента. Пуснати на пазара през Март 2018 те имат черна кожена горна част, животински принт на петата и предния панел при пръстите на краката, огнено червени детайли на езика и предната част под връзките, както и сва вътрешна част и подметка, и разбира се брандинга на Nike Air на петата в бяло. Тази цветова комбинация всъщност е един от най-търсените класически модели на Air Jordan пусната за първи път на 1988, 1994, 2001, 2008 и последно през 2011 г.

Kiko Kostadinov x ASICS GEL-Burz 2

Маратонките през 2018: Вижте едни от най-нашумелите кецове

Маратонката е създадена на базата на елементи от силуета GEL-Venture 6 и GEL-Nimbus 20, и включваше технологията за FlyteFoam и GEL на ASICS. Трите цветови варианта, „Seafoam“, „Forrest“ и „Terracotta“, са вдъхновени от традиционната Българска (Да, Българска!) керамика, поради очевидния факт, че Костадинов е българин.
За тези от вас, които не знаят, Кико Костадинов е български моден дизайнер базиран в Лондон.

OFF-WHITE x Converse Chuck Taylor All Star

Маратонките през 2018: Вижте едни от най-нашумелите кецове

Този модел кецове се озова в класациите за 2018 година поради производствени проблеми. Тоест, беше планиран за пускане през Ноември 2017. Маратонката е част от колекцията Virgil Abloh’s Off-White x Nike “The Ten” collection, но на практита при стартирането и тя се състоеше само от 9 модела, поради същата причина. Както и да е, подобно на останалата част от колекцията на Abloh, тази версия е опростена максимално до частично полупрозрачна горна част с неонови зелени и оранжеви акценти и смели брандирания на отстрани. Външният вид е завършен с прозрачна гумена подметка, допълнена с печат „Вулканизиран”.

Balenciaga Track

Под ръководството на Демна Гвасалия, авангардният дизайнер, изключителният и върховен крал на meme-y модата, Баленсиага се очертава като мощна сила в мъжките дизайнерски маратонки – може би дори най-мощната.

Маратонките през 2018: Вижте едни от най-нашумелите кецове

Супер техно дизайн, но компенсиран от поредица от цветови варианти, които смесват ярко зелено и оранжево, с по-обикновен издържан изцяло в черно, поглед върху дизайна им. Не бързайте да браузвате онлайн магазините, защото това не са маратонки за всеки. Обувката е може би най-доброто материализиране на настоящите модни трендове, по силата на който,големите марки за висша мода започнаха да произвеждат обувки за по $ 900 (към 1600 лв).

Трудно е да се обобщи

2018 та беше наситена с много оригинални и изненадващи продукти, като продължаваме ясно открояващи се трендове. МАратонките отдавна не са приоритет само на производителите на спортни стоки. Те са се превърнали в лайфстайл елемент, който движи модната индустрия и се подхранва от креативността на феновете и градската култура.

Кликни тук, за да коментираш

Коментирай

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Още от Спорт и пътуване

To Top