Connect with us

Как креативният дизайн на офиса стимулира продуктивността

Креативен дизайн и висока продуктивност в офиса

Дизайн

Как креативният дизайн на офиса стимулира продуктивността

Как креативният дизайн на офиса стимулира продуктивността

Когато планирате или избирате офис пространство, може да не мислите интуитивно, за това как дизайнът влияе на хората. Когато хората имат къде да работят, те могат да свършат работата, нали?
Време е да преосмислим този подход. Оказва се, че лошият дизайн на офиса влияе изключително много върху психологията и креативността.


Ако просто датете на някого стол, бюро и компютър, това няма да разкрие най-доброто в този човек. За щастие, няколко промени в дизайна на офиса могат да повишат креативността и производителността, за да направят вашата компания по-успешна. Но тук ще стане дума за много повече от това.


От офис дизайн до офис концепция


Дизайнерското мислене (или концепция), само по себе си трябва да бъде внимателно обмислено, за да постигне най-добрите творчески резултати в съвременното работно пространство.

Design Thinking (дизайнерско мислене) е методология, използвана от дизайнерите за решаване на сложни проблеми и за намиране на желани решения за клиентите.

Дизайнерският начин на мислене не е фокусиран върху проблема, той е насочен към решение и е ориентиран към действие към създаване на желания резултат.

При дизайнерското мислене, смисълът на дизайна е да създаде една нова практична цялост от съставни елементи, които иначе не си пасват. Следователно, тя образува връзка „И“ не „ИЛИ“. И най-важното е, че всичко зависи от това как работи, а не само как изглежда.

Както Стив Джобс веднъж каза: „Повечето хора правят грешката да мислят, че дизайнът е начинът по който продуктите изглеждат. Хората си мислят, че това е просто обвивката – дизайнерите получават една кутия и им казват: „Направете го да изглежда добре!“ Това не е, което според нас е дизайнът. (Дизайнът) Не е просто това как (продуктът) изглежда и как се усеща.

Дизайнът е как (един продукт) работи.“


Сега вече, може би, разликата между дизайнерското мислене и дизайна на офиса е ясна. Първо, дизайнерското мислене не е просто решение за недвижими имоти – то е и HR решение. Работното място, мотивирано от „Дизайн Мислене“, създава лоялни, щастливи и всеотдайни служители.

Докато дизайнът на офиса се разработва от място за генериране на приходи и интерес към печалба, дизайнерското мислене се развива от дълбоко разбиране на нуждите на хората, работодателите и бизнеса. Противно на просто осигуряването на място за работа, той се фокусира върху желаните действия и резултати за повишаване на ефективността и продуктивността.


Традиционният дизайн на офиси поддържа строга рутина и структура със своя уникален формат, докато Design Thinking стимулира мисленето извън стереотипа, излизайки над и отвъд очевидното, и вдъхновяващо служителите, всеки ден, да развиват своя мироглед и разширяват своята перспективата, и да създават нововъведения и иновации, както никога досега!


Дизайнерското мислене на работните места се отнася до широка гледна точка, като работата се разглежда като неразделна част от живота на хората и се стреми да осигури определен начин на живот, а не просто място, където хората да бъдат физически базирани.

В резултат, крайният продукт е уникален и вдъхновяващ. Той комбинира различни елементи, обръща внимание на детайлите и кара служителят да се чувства едновременно комфортно и мотивирани.

Изборът на удобни мебели за повишаване на производителността се оказва критичен.
Изследвания показват, че близо 40% от служителите биха искали да имат по-удобни мебели в работните си пространства.

Удобните мебели не само помагат на хората да отпуснат тялото си, за да могат да мислят ясно. Ергономичните работни места подобряват производителността чрез:Намаляване на отсъствията, свързани със заболявания.

  • Да накарате служителите да чувстват, че работодателите им се грижат за тях.
  • Помага на работниците да поддържат високо ниво на своята енергия през целия ден.
  • Намаляване на броя на грешките, които служителите правят през целия ден.
  • Увеличаване на самочуствието и увереността на служителите за постигане на заложените цели.

Чудесно е, че се провеждат изследвания, доказващи, че удобните мебели могат да повишат производителността. От друга страна, вероятно нямате нужда от много данни, за да разберете колко са важни добрите, ергономично проектирани столове, маси и работни места.

Представете си колко работа бихте свършили, ако се чувствате неприятно през целия ден. Помислете как броят на грешките ви ще се увеличи, когато ставате по-стресирани час след час.

А сега си представете, че работите на удобно място, с вдъхновяваща декорация по стените. Пространство, където можете да се движите свободно, без да се чувствате схванати или да имате болки от неудобно седене.

Нужен е само обикновен мислен експеримент, за да се разбере защо има смисъл компаниите да инвестират в добър дизайн.

Местата за почивка възстановяват хората, за да могат да останат фокусирани през целия ден.

Всеки офис за творчески агенции или новият медиен сектор се нуждае от добра зона за почивка, където служителите могат да се откъснат и да се възстановят.


Изследване от 2018 г. от Tork показва, че паузите за почивка предотвратяват „прегарянето“ на служителите и подобряват производителността. За съжаление 38% от служителите казват, че не се чувстват насърчени да си почиват. Още по-лошото е, че 22% от шефовете смятат, че служителите, които правят почивки за обяд, не работят толкова усърдно, колкото тези, които продължават да работят целия следобед, без да обядват.

Често, самата бизнес среда и цели трудно позволяват служителите да бъдат насърчавани да си почиват повече. Това важи за голям спектър организации, от болничните завадения, до колцентрове или финанциви институции. Затова компаниите трябва да осигурят места за почивка, където хората да се отпуснат, да се възстановят и да реорганизират мислите си, преди да се върнат на работа.


Офисният интериор, включващ атрактивни зони за почивка, сигнализира на служителите, че е добре да се отделят от време на време, от бюрата си. В замяна на по-малко часове работа, получавате екип от по-продуктивни, креативни професионалисти, за които не е мъчително да спазват крайните срокове.

Отделни пространства за съвместна и самостоятелна работа


Офисът за много видове организации се нуждае от места, където екипите могат да се съберат и да работят заедно. Когато творческите и управленските екипи имат възможности да споделят идеи помежду си, те могат да разработят забележителни, ефективни кампании, продукти и концепции, които надхвърлят очакванията на клиентите.

Ясно е, че вашият офис се нуждае от просто пространство, което позволява свободно изразяване и творческа мисъл.

Какво става след съвместната среща обаче? Често хората трябва да се съсредоточат върху своите индивидуални роли и задачи, за да усъвършенстват идеите и да превърнат концепциите в реалност. За много творчески хора, както и за експертите, всяко смущение може да попречи да се съсредоточат върху задачите. Освен това разсейването при работа може да бъде един от най-големите проблеми за продуктивността.


Ето защо работните места се нуждаят и от безшумни пространства, освободени от разсейващи фактори, където служителите могат да седнат, да мислят задълбочено и да изследват и развиват идеи.

Без двата типа работни пространства, за вашият екип ще е мъчително да направи покаже пълния си потенциал. Добре е да се уверите, че всеки има достъп до заседателни зали, но също и до места където може да се смее, да води по-неформални разговори и да се вдъхновява.

Освен това е добре да се отделят помещения, в които хората могат да работят отделени без да ги прекъсват.

Дайте на служителите естествена светлена, за да им помогнете да се концентрират

Повече от една четвърт от служителите казват, че искат по-добро осветление на работните си места. Влезте в типичната офисна сграда и ще видите защо толкова много хора искат по-добра светлина. Суровите флуоресцентни светлини създават некомфортни пространства.


За повечето служители неестественото осветление изглежда просто зле. Според много източници, изкуствената флуоресцентна светлина може да довете до главоболие, мигрена и хронични състояния.

Изследване от Harvard Business Review показва, че достъпът до естествена светлина прави служителите по-продуктивни.

Лекар от Института Корнел също открива, че естествената светлина намалява напрежението на очите с 51%, сънливостта с 56% и главоболието с 63%.


Разбира се, хората могат да се справят по-добре със задълженията и предизвикателствата, когато не страдат от напрежение на очите, сънливост и главоболие.


За да направите служителите още по-продуктивни и креативни, осигурете им достъп до природния свят. Това може да е гледка към дървета, цветя и езера. Също може да бъде поставяне на растения в интериора на офиса. Независимо от това какви са възможностите ви, хората се чувстват по-щастливи и имат повече желание за работа, когато са свързани с природата.

Не се съмнявайте в ефективността на добрия дизайн на работното пространство. Ако искате да видите пример за страхотен дизайн, направете обиколка на офиса на Mindspace в DC. Споделеният офис на K Street разполага с частни стаи, отворени бюро, удобни мебели и всичко останало, от което се нуждаете, за да откриете най-доброто от своите творчески екипи.


Пример за „дизайн thinking“


В традиционните офиси се очаква служителите да седят по цял ден, в един и същ офис, на един и същ стол, гледайки същата стена. Нищо чудно, че толкова много хора се събуждат всяка сутрин, очакват скучен и много сив работен ден. Служителите „грейват“ в динамична физическа среда – това е супер полезно за тяхната концентрация и подпомага ефективността при работа, да не говорим за приноса към работната култура.

Ако хората едновременно се чувстват като у дома си и в същото време развълнувани и енергизирани от заобикалящата ги среда всеки ден, те ще отворят съзнанието и потенциала си. За да се случи това те първо трябва да се доверят на обкръжението си и да се почувстват комфортно.

Интеграцията на двете контра-интуитивни концепции – домашен уют и космополитния модерен офис дух, е много интригуваща и може да се окаже изключително плодотворна, както за служителите, така и за компаниите.

Даниел Владимиров

Даниел е експерт по IT мениджмънт с огромен фокус върху дигиталната трансформация. Според него ролята на IT мениджърите се трансформира от подкрепяща бизнес процесите, към определяща бизнес развитието. Служител е в компания занимаваща се с изграждане на информационни центрове. В статиите си Даниел разказва за най-практичните бизнес иновации свързани с облачни приложения, онлайн услуги, IoT (интернет на нещата) и кибер сигурност.

Кликни тук, за да коментираш

Коментирай

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Още от Дизайн

Следете Supernova във Facebook

Най-четени

To Top