Connect with us

Какво представлява персонализацията в дигиталния маркетинг

Персонализацията в дигиталния маркетинг

Маркетинг

Какво представлява персонализацията в дигиталния маркетинг

Какво представлява персонализацията в дигиталния маркетинг

До преди няклоко години основния метод за рекламиране на даден продукт или усслуга беше като създаваме интригуващо рекламно съдържание и го насочваме към потенциалните клиенти.

Дигиталният маркетинг обаче ни дава много повече от това. Тъй като той сам по себе си е базиран на дигитални инструменти и данните събирани и обработвани чрез тях, сега вече можем да създаваме ,насочваме и визуализираме по съвсем нов начин рекламните си кампании.

Facebook и Google на практика са изградили бизнес моделите си на база персонализиране на съдържанието за всеки потребител. Всеки от нас търси, кликва, разглежда и реагира по различен начин на различното съдържание.

Потърсете нещо в Google и ще видите резултати съвсем различни от резултатите, които виждат ваши приятели. Отваряйки Facebook вие виждате различни постове базирани на начина по който реагирате на тях. Колкото повече „лайквате“ постовете на ваш приятел, толкова повече от неговото съдържание ще виждате.

Тези компании обаче са огромни и притежават забележителен ресурс за създаването на технологии за персонализиране на потребителското изживяване. Дали обаче малкия бизнес може да се възползва от предимствата на персонализацията за своя онлайн маркетинг, без да се налага да инвестира крупни суми и какви са ползите за него?

Тук ми трябваше малко експертна помощ.

Дигиталната агенция Омнимарк ми помогна да разбера повече по тези въпроси и им благодаря за любезната консултация.

Маркетинг персонализацията представлява таргетирането на потребителите въз основа на данните от тяхното поведение онлайн. Видът на информацията, която събирате (демографски данни, регион, покупки и др.) определя нивото на персонализация, което можете да създадете. Колкото повече данни можем да извлечем структурираме и анализираме, толкова по-високо е нивото на персонализация.

Amazon също са добре известни с този подход. Техните системи умело запомнят предишните ви действия и покупки. Amazon са много добри в таргетирането на продукти към потребители въз основа на активността и интересите на клиента. Вероятно сте виждали израза „Тъй като сте разгледали продукт X, може да ви хареса и Продукт Y.“

Според глобално проучване на потребителите на Aimia, 48% от хората с радост споделят личната си информация за по-лесно, удобно и приятно пазаруване.

Какви са ползите от персонализацията на маркетинга?

Маркетингова персонализация разчита в основна степен на маркетинговата автоматизация.

Това е добра новина за търговците, тъй като означава, че по-голямата част от работата може да се извършва от софтуер, вместо от вашите служители. Маркетинговата автоматизация, от своя страна, позволява на търговците да подобрят драстично своята стратегия за персонализиране на маркетинга и така да подобрят значително клиентското изживяване.

Някои от основните предимства на маркетинг персонализацията включват:

На първо място: Повече ангажираност на потребителите.

Представете си, че влизате в магазин и по рафтовете виждате само продукти, които ви харесват.

Догато в един физически магазин това е на практика невъзможно, то при онлайн магазините положението е различно.

Персонализазията на маркетинговите кампании и съдържанието доказано води до:

  • Повече продажби
  • По-качествено привличане на потенциални клиенти (Например при услугите)
  • По-високи средни стойности за поръчка
  • Повишена конверсия (CVR)
  • Повишаване на клиентската лоялност към марката и продуктите
  • По-добре фокусирана маркетингова стратегия

Какви са бариерите пред персонализацията на маркетинга?

Уловката е, че има тънка граница между персонализирането на изживяването за клиента и това, че за тях може да е малко страховито. Например, поведението на клиентите бива анализирано онлайн, за да бъде постигната персонализация на база интересите им.

Разбира се, информацията, която бива събирана, обикновено е в огромни мащаби и тя няма практическо приложение, ако някой иска да получи нещо като доклад или просто и любопитен да разгледа поведението на даден потребител. За обработката на такъв колосален обем данни, маркетинг екпертите прибягват до различни софтуерни инструменти.

Когато персонализацията правилно осъществена, вашите маркетингови тактики ще насочат хората към продуктите, от които биха се интересували най-много. От това те биха останали единствено по-доволни. (Статистическите проучвания го потвърждават).

Когато обаче е направена по грешен начин, хората ще имат усещане, че сте нарушили поверителността им и ще ви мислят за спам.

Съществуват бариери, които затрудняват постигането на добра степен на маркетинг персонализация. Това са редица нормативни документи, най-важният от които е GDPR директивата на ЕС, които описват правилата и условията, при които търговците могат да събират и споделят лична информация на клиентите си.

Други бариери са свързани с технологичната реализация. Събирането, обработката и правилия анализ на данните е ключов момент за персонализацията и е практически невъзможно да се реализира без подходящи софтуерни интрументи. Освен това, дори да имате корекнто събрани данни, има опасност да се допуснат грешки в алгоритмите, които ги анализират. Това може да доведе до напълно погрешни изводи на ниво потребител и да направи персонализацията досадна за клиента и неефективна за търговеца.

Какво да направите?

Първо, запознайте се със законите за поверителността на данните. Бъдете прозрачни в подхода си. От технологична гледна точка е необходимо да имате правилните автоматизирани инструменти, които с правилната функционалност и да осигуряват лесно измерване на резултатите.

Цялата статия
Може да харесаш...
Кликни тук, за да коментираш

Коментирай

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Още от Маркетинг

Следете Supernova във Facebook

Най-четени

To Top